Kyokushinkai

Oyama   „Calea martiala incepe si se termina cu politetea“ Mas. Oyama

Kyokushinkai este un stil de karate creat de Masutatsu Oyama, care a urmărit o creştere palpabilă a eficienţei luptei. Kyokushinkai implică un antrenament dur şi cere o condiţie fizică remarcabilă. Este declarat cel mai dur stil de karate.

Creatorul acestui stil, unul dintre cele mai puternice stiluri existente, cum s-a spus mai sus, este Masutatsu Oyama. S-a născut la 27 iulie 1923 într-un sat nu departe de Gunsan, în Corea de Sud. La o vârsta relativ tânără a fost trimis în Manciuria, în sudul Chinei , pentru a locui la ferma surorii lui. La vârsta de nouă ani a început să studieze forma chineză sudică a stilului Kempo sub îndrumarea maestrului Yi, angajat în perioada respectiv la fermă. Când Oyama s-a întors la 12 ani în Corea a continuat antrenamentul studiind Kempo corean. Oyama nu a renunţat însă la antrenamente. A început studiul boxului şi al judo-ului, iar o ocazie l-a adus pe sosai în dojo-ul lui Gichin Funakoshi de la Universitatea Tokshuko. La vârsta de 17 ani, progresul lui a fost incredibil, ajungând la centura neagră cu 2 dan, iar la vârsta de 20 ani, când s-a înrolat în Armata Imperială, avea deja 4 dan. În această perioadă Oyama a întrerupt şi antrenamentele de judo.

Kyokushinkai Kyokushinkai

Înfrângerea Japoniei şi perspectiva unei ocupaţii militare l-au adus pe Oyama într-o stare de disperare maximă. În această perioadă Oyama îl întâlneşte pe So Nei Ku, un alt maestru corean din provincia din care se trăgea şi sosai şi care era o autoritate în Japonia în Goju-Riu. Maestrul era binecunoscut pentru forţa fizică şi tăria spiritului. So Nei Chu este cel care l-a îndrumat pe Oyama să îşi dedice viaţa artelor marţiale. Tot el a fost cel care l-a sfătuit pe Oyama să se retragă timp de trei ani în munţi pentru a-şi perfecţiona arta.La vârsta de 23 ani, Mas Oyama l-a întâlnit pe Eiji Yoshikawa, autorul romanului Musashi, bazat pe viaţa şi aventurile celui mai faimos samurai japonez,Miamoto Musashi. Romanul şi autorul au avut o influenţă covârşitoare asupra lui sosai, introducându-l într-o lume fascinantă, cea a samurailor şi într-un cod pe care îl va respecta toată viaţa,Bushido . La mai puţin de un an de când l-a întâlnit pe Yoshikawa, în 1948, Oyama vizitează muntele Minobu din Prefectura Chiba, unde Musashi şi-a dezvoltat arta sabiei , cu intenţia de a petrece următorii trei ani în studiul artelor marţiale. Nemulţumit de faptul că a trebuit sa renunţe la antremanentul pe munte, Oyama se decide să îşi dedice viaţa artelor marţiale şi reîncepe o perioadă de antrenament în care exersa 12 ore pe zi pe muntele Kyzonumi din Prefectura Chiba.

Zen

Tot în această perioada începe un studiu aprofundat al Zen-ului, pe care îl considera parte integrantă din Karate, ajungând să declare: „Karate este Zen”. În 1950 Oyama a început o serie de demonstraţii menite a arăta lumii puterea Kyokushin-ului. Într-un turneu început în Statele Unite ale Americii, Oyama va începe un turneu pe parcursul căruia a spart cărămizi cu mâinile goale, a rupt gâtul sticlelor cu shuto, dar mai ales a înfruntat 47 de tauri cărora le-a rupt coarnele, iar pe patru dintre ei a reuşit să îi ucidă. În 1957, aflat în Mexic, Oyama era cât pe ce să fie ucis în timpul unei lupte cu un taur care a reuşit să îl rănească şi a petrecut şase luni în spital. În perioada aceasta, din cauza că majoritatea luptelor în care se angaja se terminau în câteva secunde, de multe ori în urma unei singure lovituri, a căpătat porecla de „Godhand” (Mâna lui Dumnezeu). Japonezii obişnuiau să spună despre Oyama: „Ichi geki, hissatsu”, ceea ce înseamnă „o lovitura, moarte sigură”. În 1953, Mas Oyama a inaugurat primul lui dojo, pe o parcelă din Mejiro,Tokio. În 1964, luptătorii de box tailandez îi provoacă pe japonezi la o întâlnire cu cinci dintre ei, iar Oyama acceptă. Trei dintre elevii lui câştigă în faţa thailandezilor şi astfel Oyama dovedeşte încă o dată supremaţia Kyokushin-ului. În acelaşi an se pun bazele cartierului general al Kyokushinkai Kan. Ideea lui Oyama de a aduna într-un singur campionat cei mai puternici luptători ai lumii a generat un fenomen extraordinar. Primul campionat mondial ţinut în 1975 în Tokio a repurtat un succes extraordinar. Practicanţii altor stiluri veniţi la competiţie au fost aproape toţi eliminaţi în primele tururi. De atunci, din patru în patru ani, japonezii organizează în Tara Soarelui Rasare un campionat mondial la care sunt invitaţi cei mai buni luptători din fiecare ţară unde se practică Kyokushin-ul. Şi simpla participare la un astfel de eveniment este o onoare pentru orice luptător din oricare parte a lumii. Organizatia are, numai in Japonia 35 de branch-uri, alaturi de inca 23 de dojo-uri independente, avand in total un numar de 20.000 de membri. In lume sunt recunoscute branch-uri intr-un numar de 64 de tari cu un total de 50.000 de membri.

KANKU

Simbolul KYOKUSHIN KARATE

Punctele simbolului KANKU sunt degetele mâinii si reprezinta limitele sau extremele; ele sunt din punct de vedere filozofic elernentul finit, marginit.
Portiunile late din lateral reprezinta mâna, SHUTO sau pumnul ca expresie a fetei sau puteriiCentrul simbolului KANKU este spatiul dintre mâini si sugereaza infinitul, necuprinsul, vidul în sens filozofic.Cercurile, atât cel interior cât si cel exterior sugereazä continuitatea si perpetua miscare circulara."Kanku simbolizeaza forta bratelor si unitatea prin care privesti infinitul. Cercul simbolizeaza continuitatea care este format dintr-o infinitate de puncte simbolizand fiecare clipa."

KANJI

KANJI

Este forma scrisa cuvântului Kyokushinkai. Ea se gaseste pe dogi-urile membrilor kyokushin din lume întreaga. Aceste caractere scrise împreuna au fost pictate pentru prima oara de Haramotoki Sensei un maestru al caligrafiei si prieten al lui Sosai Mas Oyama. Kyokushinkai scris pe bucati se traduce: Societatea Adevarului Suprem
Kyoku = suprem, ultim
Shin = adevar, realitate
Kai = societate

KANJI

JURAMANT DOJO

Dojo
  1. Ne vom antrena inimile si corpurile pentru un spirit de neclintit.
  2. Vom urma adevaratul înteles al drumului martial astfel încât tot timpul simturile noastre vor fi treze.
  3. Cu adevarata vigoare, vom cauta sa cultivam spiritul abnegatiei.
  4. Vom respecta regulile curtoaziei, ne vom onora superiorii si ne vom opri de la violenta.
  5. Vom urma traditiile noastre stramosesti si nu vom uita adevarata virtute a modestiei.
  6. Vom cauta intelepciunea si puterea, necautând alte dorinte.
  7. Toata viata prin disciplina karate-ului vom cauta sa desavârsim drumul KYOKUSINKAI